Friday, February 24, 2006

TechWatch (2): kamera för snorklare

Min första digitalkamera var en Olympus. Sedan hade jag en Ricoh, ett i Sverige ganska litet kameramärke, men teknisk väldigt innovativt. Därefter blev det Canon, både en digital systemkamera med spegelreflex (äntligen ser man vad man gör igen!) och en liten Ixus (ett väldigt imponerande stycke japansk ingenjörskonst, som utan tvekan är helt obsolet när du läser detta). Nu funderar jag på Olympus igen, efter att ha läst om deras nya My 720SW, som är vattentät ner till 3 meters djup. Perfekt för oss som gillar att snorkla. Undervattenshuset till min Canon är visserligen bra, men varje innovation som ger mig en pryl mindre att hålla reda på är guld värd. Tips till produktutvecklare: det är portabilitet som är det avgörande för framtida konsumenter, inte status. OK?
Kolla på kameran här!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home